Cargobus Logistika Aastakonverentsil

Cargobus osales 15ndal Äripäeva korraldataval Logistika Aastakonverentsil ettekandega. Konverentsi moderaator Illimar Paul pakkus ettekande teemaks „B2C logistikalahing - heitlus viimasel miilil“ ning logistikalahingus osalesid ka DPD, Eesti Post ning Itella Smartpost. Konverentsil tõdeti, et pakiteenus kasvab oluliselt kiiremas tempos kui majandus. Kasvu vedajaks on kindlasti e-poodide populaarsuse tõus, lisaks aga ka muudatused ettevõtete logistikaahelas. Nimelt näib, et senised suured harvad kaubasaadetised muudetakse ringi sagedasteks, vajadusepõhisteks väiksemateks pakivedudeks. Tulevikust rääkides jätkub pakiveos kindlasti tööprotsesside optimeerimine ja automatiseerimine. Järjest suurema osa tööst teevad ära IT-süsteemid. Võidavad need, kes pakuvad kiiremat ja kindlamat teenust ning seda järjest kuluefektiivsemalt. Roheline äristiil  ja loodussäästlikud lahendused muutuvad vähemalt suuremate tegijate jaoks olulisemaks, nii palju kui on võimalik.

Cargobusi tutvustus tuletas meelde, et ettevõtte eeliseks on endiselt pikk kogemus, hea positsioon nii Eestis kui ka Baltikumis ning väiksusest tulenev võimekus turu- ning klientide vajadustele kiirelt reageerida. Ja et Cargobus on endiselt kiire sageduse liider – võimekus on näiteks Tallinnast saata pakke Tartusse ja Ida-Virusse 20 korda ning Pärnusse 15 korda päevas. Väljakutseks on aga suutlikkus IT-lahendused enda kasuks kiirelt tööle panna, kuna tööjõuteema muutub järjest teravamaks. Cargobus arengutrendidest rääkides tulid jutuks ka mõned konkreetsemad, mis on sündinud lähtuvalt klientide soovidest:

1) kullerteenuse laiendamine hilisõhtuteks ning nädalavahetustele vajadust tingib eraisikutest klientide arvu kasv, millega on algust tehtud Tallinnas ja Tartus;
2) Track&Trace tulevik saab olema reaalajas toimiv – tavapäraselt näidatakse ainult ajalugu, kus on kirjas, millised punktid pakk läbis. Cargobus tahab aga näidata paki hetkeseisu reaalajas koos nn dispetšerinfo ning tulevikuennustusega saadetise täpse kohalejõudmise aja kohta;
3) koguahela teenus (kauba tarne + ladu + komplekteerimine/pakendamine + lõppkliendile kohaletoimetamine) tõstab oluliselt kiirust ning tarnekindlust ja sobib eriti just e-poe pidajale;
4) Cargobusil on plaan muuta bussipeatused ajutisteks pakipoodideks, mis on avatud just sellel hetkel, mil buss seal peatub, et üheskoos reisijatega saaksid „peale tulla“ ning „maha minna“ ka pakid. Selle lahenduse ellurakendamine loob juurde tuhatkond lisapunkti ning seeläbi ka Eesti tihedaima pakivõrgustiku.
5) Warsaw Express teenus on väljatöötamisel, mis pakub võimaluse saata tänahommikused pakid järgmiseks varahommikuks Varssavisse.

Cargobusi märkis lisaks, et rõõmu pakuvad lihtsad asjad nagu kümneid aastaid edukalt kulgevad kliendisuhted, võimalus peatselt teha võimas hüpe kreatiivsete IT-lahenduste rakendamise vallas ning oma teenuseid järjest spetsiifilisemaks ja efektiivsemaks kruvida. Hea meel on ka selle üle, et tööd jätkub palju ja rohkemgi veel ning et elav konkurents ei lase laisaks muutuda, Cargobus tiimil igatahes silmad säravad uute väljakutsete ootel.

Karte